رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: نتایج اولیه این آزمون دهه دوم شهریور و نتایج نهایی نیز تا اواخر مهرماه اعلام خواهد شد.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد که در دانشکده فنی مهندسی شهید عباسپور صورت گرفت، به تشریح روند برگزاری این آزمون پرداخت و گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در ۸۰ شهر و هزار و ۲۳۲ حوزه برگزار می شود و این آزمون در سه روز یعنی امروز (پنجشنبه ) فردا جمعه و شنبه برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: تعداد ثبت نام کنندگان این آزمون ۶۴۷ هزار داوطلب است و تا به امروز صبح ۵۱۴ هزار نفر کارت ورود به جلسه خود را گرفته اند و البته این به این معنی نیست که داوطلبی که در روز شنبه آزمون دارد فرصت دارد که کارت خود را دریافت کند. درواقع ۸۰ درصد داوطلبان تاکنون کارت خود را دریافت کرده اند.

خدایی گفت: آنچه که برای ما درآزمون کارشناسی ارشد مهم بود، رعایت پروتکلهای بهداشتی و الزامات حفاظت آزمون است. در واقع در این آزمون بیش از ۵هزار نفر از حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت نظارت می کنند.

وی افزود: طبیعتا برگزاری آزمون در شرایط کرونایی بسیار سخت تر از شرایط دیگر است؛ چرا که آزمون در حالت عادی سختی های خود را دارد و تلاش می کنیم تک تک پروتکل‌های بهداشتی که همکاران وزارت بهداشت ابلاغ کردند را رعایت کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در دهه دوم شهریور اعلام می شود تاکید کرد: داوطلبان در همان بازه زمانی می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. ما در این آزمون یک سری امتحانات عملی و مصاحبه‌ای داریم که مصاحبه این داوطلبان هفته اول مهر انجام می گیرد و نتایج نهایی نیز اواخر مهر ماه جاری اعلام خواهد شد.

دکتر خدایی با بیان این که ظرفیت پذیرش داوطلبان در دانشگاههای دولتی و غیر انتفاعی ۱۵۷ هزار نفر است افزود: ۱۴۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی است و پیش بینی می کنیم نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از داوطلبین در مقاطع کارشناسی ارشد جذب شوند.

وی ادامه داد: طبیعتا دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در حوزه وزارت علوم و دانشگاه آزاد برنامه ریزی خواهند کرد تا امکان حضوری داوطلب در کلاسهای آموزشی فراهم باشد و یا این که کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که تعداد ۸۵ نفر از داوطلبان ارشد به کرونا مبتلا هستند، گفت: این داوطلبان که به تایید وزارت بهداشت به این ویروس مبتلا هستند با هماهنگی وزارت بهداشت خارج از حوزه های عادی آزمون خواهند داد و بر اساس گزارشی که به ما رسیده، همه حوزه های امتحانی ما از ساعت ۸:۳۰ آغاز شده است.

  • سهم ۵۰ درصدی زنان در آزمون کارشناسی ارشد

رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به عنوان سومین آزمون کلیدی سال جاری در شرایط کرونایی، از ساعت ۸ صبح امروز ۱۶ مرداد با اجرای پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی آغاز شده است.

در آزمون کارشناسی ارشد امسال از تعداد ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ داوطلب ۵۰ درصدشان زن و ۵۰ درصدشان نیز مرد هستند.

تعداد ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ داوطلب از صبح امروز پنج شنبه ۱۶ مرداد ماه جاری برای تصاحب صندلی‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی رقابت خود را آغاز کردند که  ۵۰ درصد این داوطلبان زن و مابقی مرد هستند.

صبح امروز پنجشنبه ۱۶ مرداد تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب در ۳۳ رشته امتحانی آزمون می دهند و تعداد ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ نفر نیز در ۳۶رشته امتحانی در صبح فردا جمعه ۱۷ مرداد و تعداد ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب نیز در ۶۴ رشته امتحانی برای صبح شنبه ۱۸ مرداد با یکدیگر رقابت می کنند.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ ، ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ داوطلب در گروه آموزشی علوم انسانی، ۳۹ هزار و ۲۰۸ داوطلب نیز در گروه آموزشی علوم پایه، ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ داوطلب در گروه آموزشی فنی و مهندسی، ۱۷۷ هزار و ۳۵ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۵۴۸ هزار و ۸۹ داوطلب در گروه آموزشی هنر، ۳۰ هزار و ۸۵ داوطلب نیز در گروه آموزشی دامپزشکی رقابت می کنند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ در ۲۳۶ حوزه امتحانی و ۸۰ شهرستان کشور برگزار می شود و پس از برگزاری آزمون نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان در آزمون نیز دهه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی است.

کد خبر 537938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناظر IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    73 12
    لعنت به کسی که دروغ بگه عکس هاش توی فضای مجازی داره دست به دست هیچ افزایشی در تعداد حوزه ها صورت نگرفت فاصله صندلی گفته بودن حداقل ۲متر باید باشه توی حوزه های شهرستان یک متر هم نبود ماسک هارو داوطلبین پایین میدادن هیچ نظارتی صورت نگرفت سراسری با جمعیت بیش از دوبرابر ارشد به فاجعه انسانی تبدیل خواهد شد
  • داوطلب IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    10 28
    امروز که من کنکور ارشد دادم پروتکل‌ها واقعاً رعایت شده بود خودم خیلی میترسیدم قبلش ولی خدا رو شکر پروتکل‌ها رو رعایت کرده بودند امیدوارم که موقع کنکور سراسری هم همینجور پروتکلهای بهداشتی رعایت بشه حتی سختگیری بیشتری صورت بگیرد و از اجتماع قبل وبعدکنکور جلو درب حوضه امتحان جلوگیری بشود چون تعداد سراسری ها بیشتر هست و اصلا استرس وترس نداشته باشید که همین سیستم دفاعی بدن تونو ضعیف میکنه و با روحیه قوی وتوکل بخدا شرکت کنید
  • داوطلب IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    6 14
    یک نکته که میخواستم بگم اینکه بهتر که کنکور سراسر تاجایی که ممکن هست در ورزشگاه های بزرگ که دارای سیستم تهویه مناسب هست برگزار شود با توجه به تعداد زیاد شرکت کننده ه وحتما از اجتماع قبل و بعد جلوگیری بشود و داوطلبین زیاد از الکل استفاده نکنند چون بوی الکل ممکن بعضی ها رو نارحت کنه
    • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      21 5
      ما جنوبی ها زیر آفتاب سوزان توی دمای 50 درجه له بشیم تا شما خیالتون راحت بشه ؟!؟! محض اطلاعتون توی کنکور ارشد به خاطر اینکه کولر باعث پخش ویروس میشه سیستم تهویه رو خاموش کرده بودند!!!
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      16 1
      باید شرایط خوبی رو برای تمامی داوطلبان مثل جنوب کشور که هوا گرم هست فراهم کنند وسیستم تهویه مناسب وهمراه کولر باشد وگرنه برای داوطلبین به این صورت که 4ساعت با ماسک سرجلسه کنکور حضور پیداکنند در این شرایط آب وهوایی ناعادلانه هست وهمچنین تعداد حوضهای بیشتری باید برای کنکور سراسری مهیا شود تا هم عدالت برای هم رعایت شود وهم سلامتی همه حفظ شود وهمچنین روی نظارت صورت بگیرد
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    40 4
    به داد ما شهرستانی ها برسید توی کرمان که اصلا رعایت نشده بود
  • سلامتی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    35 3
    کنکور سراسری باید پروتکلهای بهداشتی سخت گیرانه اعمال شود مثل کنکور ارشد در برخی شهرستانها نشود یا حداقل تا شرایط مناسب فراهم نشده به عقب بی افتد تا شرایط لازم برای حفظ سلامتی فراهم بشود
  • زنده ماندن و سلامتی IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    41 6
    کنکور ارشد تعدادی کرونایی وجود داشته واقعا درحق کنکور ارشد اجحاف صورت گرفت و کنکور سراسر یا به تاخیر بی افتد یا باید در پروتکل‌های بهداشتی تغییراتی صورت بگیرد اگه یک نفر ناقل باشد یا بیمار باشد فاجعه رخ می دهد
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      26 0
      این اشتباه شد اون تعداد در بیمارستان آزمون دادن
  • هانیه IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    32 12
    من امروز کنکور ارشد دادم افتضااااح بود هیچ فاصله ای رعایت نشده بود،عوامل اجرایی حتی دستکش هم نداشتن؛تهویه افتضاح،هوا به شدت گرم،کنترل و نظارتی وجود نداشت...تو رو خدااا از برگزاری کنکور سراسری جلوگیری کنین این یه فاجعه است...من از وقتی اومدم همش قلبم تیر میکشه تنگی نفس گرفتم
  • دانشجو IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    10 6
    من امروز امتحان دادم ... تمام پروتکل ها کاملا رعایت شد. از تب سنج گرفته تا دستگاهای ضدعفونی کننده و.... واقعا عالی بود.خدا قوت
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    12 14
    سلام من دیروز کنکور ارشد داشتم و هرکسی گفته با رعایت پروتکل بهداشتی خدایی دروغ میگه چون در حوزه امتحانی شهر ما اصلا فاصله ها رعایت نشده بود ک تقریبا ۸۰ سانتیمتر هم نبود،ماسک ک اصلا نبود،خود کنکور ک ۳۵ دقیقه تاخیر داشت.نزدیک به ۱۵۰۰ نفر داوطلب رو کرده بودن توی یه سالن ورزشی و یه درب بزرگ باز گذاشته بودن و اون درب به جای سیستم تهویه شون بود.با وجود این کنکور سراسری به یه فاجعه تبدیل میشه.متاسفم براتون با این دروغ هایی که میگین